FAQ Privátní lety

Nejčastěji kladené otázky týkající se privátních letů.

Vy se ptáte a my odpovídáme. Připravili jsme seznam nejčastěji kladených otázek ohledně privátních letů, které vás zajímají a chcete na ně znát odpověď. Ať už se jedná o způsob platby, cenu privátního letu, rezervaci samotného letadla nebo odvoz na letiště. 

Otázky a odpovědi

Kolik stojí let soukromým letadlem?

Cena letu soukromým letadlem se odvíjí od délky pobytu v destinaci, velikosti letadla, cílové destinace, dostupnosti letadla na trhu a sezónnosti. Například let z Prahy do Curychu pro 4 osoby s týdenním pobytem stojí orientačně 9 950 EUR, zatímco stejný let na Seychely stojí 155 000 EUR.

Zahrnuje cena letu občerstvení (catering)?

Občerstvení je vždy zahrnuto v ceně letu. U letů do 2 hodin jsou podávány například variace kanapek, krájené ovoce a nápoje. U delších letů nad 3 hodiny je podávané již teplé občerstvení. U dálkových letů je standardně servírováno menu o několika chodech v průběhu letu. 

Jak probíhá platba?

Platba musí být připsána na náš účet vždy před realizací letu. Doporučujeme uhradit celou částku již 4 dny před odletem. Je možnost platit v EUR, CZK a USD převodem na náš účet, nebo kreditní kartou (akceptujeme Visa, Mastercard, Amex). 

Jak dlouho dopředu musím rezervovat svůj let?

Soukromý let jsme schopni odbavit 3 - 4 hodiny po přijetí poptávky. Doporučujeme provést rezervaci alespoň týden dopředu kvůli dostupnosti letadel na trhu a možnosti získat příznivější cenovou nabídku. Skupinový let pro větší počet osob je vhodné rezervovat i několik měsíců v předstihu z důvodu dostupnosti letadla.

Je let bezpečný?

Spolupracujeme pouze s ověřenými leteckými dopravci, kteří splňují přísná bezpečnostní kritéria a vlastní platnou licenci AOC pro provoz komerční letecké dopravy. 

Jsou všechna letadla vaše?

Jsme brokerská společnost a žádná letadla tedy fyzicky nevlastníme. Nejsme limitováni velikostí a typem vlastní flotily, proto jsme schopni zajistit jakékoliv letadlo dle požadavků klienta. 

Kam všude mohu letět a na jaká letiště?

Většina letů, které zařizujeme, jsou realizovány na území Evropy. Umíme ovšem zařídit i dálkové lety například do exotických destinací, vnitrostátní lety na území USA či Asie. Letiště jsou vybírána na základě přání klienta, ale především dle technických parametrů, tak abychom na daném letišti mohli bezpečně přistát/vzlétnout s daným letadlem

Kdy musím být na letišti?

Doporučujeme dorazit na letiště přibližně 15 - 20 minut před odletem. 

Bude na palubě letuška?

Stewardka/letuška je přítomna na palubě od kategorie letadel midsize jet

Potřebuji s sebou mít cestovní doklady?

Ano. V některých případech postačí mít s sebou občanský průkaz, avšak u mimoevropských letů je potřeba mít cestovní pas. O nutnosti a typu cestovních dokladů vždy informujeme klienta v předstihu.

Mohu cestovat s dětmi a domácími mazlíčky?

Ano. Cestování s dětmi i domácími mazlíčky je možné. Přeprava domácích mazlíčků musí být hlášena předem a odsouhlasena kapitánem letadla.

Co když dorazím k odletu později?

Je potřeba nás kontaktovat, tak aby posádka letadla věděla, kdy může cestující očekávat.

Je omezena velikost a počet zavazadel?

Záleží na velikosti letadla, a tedy objemu zavazadlového prostoru. V některých případech lze bez problému přepravit například golfové bagy, lyže, běžky nebo hudební nástroje. 

Pomůže mi někdo se zavazadly?

Se zavazadly pomůže handlingář případně posádka nebo někdo z našeho týmu.

Je možné využívat telefon a internet během letu?

Telefonovat je možné ze satelitního telefonu pokud je k dispozici. V případě Wi-Fi připojení v letadle je možné být na internetu, ale zpravidla bývá dostupné pouze v kategorii letadel heavy jets.

Budu mít zajištěný odvoz z/na letiště?

Službu jsme schopni zajistit, ale je potřeba ji objednat předem. Transfer není součástí ceny letu.

Jak je řešeno špatné počasí nebo technické problémy letadla?

Všechny své klienty informujeme o počasí den před odletem a v den odletu. V případě nepříznivého počasí znemožňujícího bezpečný odlet/přílet hledáme alternativní řešení (například v podobě přepravy autem). Ve výjimečných případech může odlet znemožnit technický problém letadla, v takové situaci co nejdříve seženeme náhradní letadlo.

Nenašli jste odpověď na vaši otázku? Napište nám na flight@charteradvisory, nebo zavolejte +420 607 127 100.